§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Administratorem danych osobowych użytkowników serwisu internetowego znajdującego się pod domeną https://ugearsmodels.pl/ jest Mechanical Models sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (50-319) przy ulicy Bolesława Prusa 38/40 /U5 wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia -Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000702784, NIP: 6342912227, REGON: 368720249, reprezentowana przez Ruslana Semashova, uprawnionego do samodzielnej reprezentacji spółki. 
  2. Serwis wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych pod adresem e-mail: info@ugearsmodels.pl . Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez każdego Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Serwisem. Z Serwisem można się kontaktować również pisemnie, pod jego adresem: ulica Bolesława Prusa 38/40 /U5, Wrocław 50-319. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.
  3. Celem Polityki jest określenie działań podejmowanych w zakresie danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem strony internetowej Administratora oraz powiązanych z nimi usług i narzędzi wykorzystywanych przez jej użytkowników, jak i w ramach działalności zawierania i realizowania umów w kontakcie poza stroną internetową. 
  4. W razie konieczności postanowienia niniejszej Polityki mogą ulec zmianie. Zmiana zostanie zakomunikowana użytkownikom poprzez ogłoszenie nowej treści Polityki, a w przypadku bazy osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych drogą e-mailową lub podały dane e-mailowe przy realizacji umów, o zmianie zostaną one powiadomione także drogą e-mail.

§ 2 Podstawy przetwarzania, cele i przechowywanie danych osobowych

  1. Dane osobowe użytkowników są przetwarzane zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018 r. oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18.07.2002 r. Wraz z późniejszymi nowelizacjami powyższych.
  2. Administrator może pobierać następujące dane w następujących celach:
Cel przetwarzania danychPodstawa prawnaprzetwarzaniaOkres przechowywania danychZakres przetwarzanych danych
Wykonanie umowy z Klientem lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy Przesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. konieczność podania danych w celu wykonania umowyDane osobowe będą przetwarzane przez okres przez okres obowiązywania umowy lub domomentu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń.imię i nazwisko; adres poczty elektronicznej; nazwa firmy, NIP, 
Korzystanie z danych dostępowych i hostingu (Dane te są analizowane wyłącznie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania naszej strony internetowej i ulepszenia naszej oferty). Powyższe służy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO zabezpieczeniu naszego prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na optymalnym, prawidłowym prezentowaniu naszych stron internetowych i oferty. Wszystkie dane dostępowe są usuwane w terminie siedmiu dni od momentu zakończenia Państwa wizyty na stronie.Nasze strony internetowe można odwiedzać bez podawania danych osobowych. W przypadku każdego wywołania strony internetowej serwer zapisuje automatycznie jedynie tzw. logi serwera, np. nazwę żądanego pliku, Państwa adres IP, datę i godzinę wywołania, ilość przesyłanych danych oraz składającego zapytanie dostawcę usług internetowych (tzw. logi dostępowe) oraz dokumentuje wywołanie strony.
Gromadzenie i przetwarzanie danych w celach realizacji umowy, kontaktowych oraz założenia konta Klienta Z przekazanych przez Państwa danych korzystamy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu wykonania umowy i udzielenia odpowiedzi na Państwa zapytania. Ponadto jeśli stosownie do art. 6 ust. 1 lit. a RODO udzielą Państwo swojej zgody na założenie konta klienta – będziemy przetwarzać niezbędne w tym celu Państwa dane osobowe. Dalsze informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych, w szczególności w zakresie przekazywania danych naszym usługodawcom w celu realizacji zamówień, płatności i wysyłki, znajdą Państwo w kolejnych częściach niniejszej polityki prywatności. Po całkowitym wykonaniu umowy lub usunięciu Państwa konta klienta, przetwarzanie Państwa danych zostanie ograniczone, a po upływie okresów przechowywania określonych w przepisach podatkowych i ustawie o rachunkowości dane te zostaną usunięte (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), chyba że wyrażą Państwo wyraźną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na dalsze korzystanie z tych danych lub zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zastrzeżemy prawo do dalszego korzystania z danych winnych celach, o czym – w takiej sytuacji informujemy Państwa w niniejszej polityce prywatności.Państwa konto klienta może zostać usunięte w każdej chwili. W tym celu należy wysłać wiadomość na nasz adres kontaktowy wskazany w punkcie „Nasze dane kontaktowe i Państwa prawa” lub skorzystać z odpowiedniej funkcji w ustawieniach Państwa konta klienta.Gromadzimy dane osobowe wyłącznie wtedy, kiedy nam je Państwo dobrowolnie przekazują składając swoje zamówienie lub kontaktując się z nami (np. za pomocą formularza kontaktowego albo e-mailem). Pola obowiązkowe są oznaczone jako takie, ponieważ zawarte w nich dane są niezbędne do wykonania umowy lub rozpatrzenia sprawy, w której kontaktują się Państwo z nami. Bez ich podania nie można ukończyć zamówienia lub skontaktować się z nami. Administrator przetwarza dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, login. 
Przekazywanie danych celem realizacji dostawy W celu wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) przekazujemy Państwa dane wybranej przez Państwa w procesie składania zamówienia firmie spedycyjnej, której zlecono dostawę zamówionych produktów.Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia współpracy gospodarczej, w tym do dnia wygaśnięcia roszczeń.omię, nazwisko, adres e-mail, adres, nazwa formy, 
Przetwarzanie danych celem realizacji płatności W celu realizacji płatności w naszym sklepie internetowym współpracujemy z zewnętrznymi usługodawcami obsługującymi elektroniczne płatności online i przekazujemy Państwa dane wybranej przez Państwa w procesie składania zamówienia firmie obsługującej płatność. Powyższe służy realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia współpracy gospodarczej lub ewentualnie do dnia wygaśnięcia roszczeń. imię, nazwisko, nazwa firmy, numer rachunku bankowego 
Przetwarzanie danych celem zapobiegania nadużyciom i optymalizacji płatności W niektórych sytuacjach możemy przekazywać naszym usługodawcom dodatkowe informacje, które mogą zostać przez nich wykorzystane wraz z informacjami niezbędnymi do zrealizowania płatności. Usługodawcy ci działają wówczas na nasze zlecenie jako podmioty przetwarzające i świadczą dla nas usługi w zakresie zapobiegania nadużyciom i optymalizacji procesów płatności (np. fakturowanie, analiza kwestionowanych płatności, wsparcie księgowe). Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO służy to realizacji naszych uzasadnionych interesów w zakresie ochrony przed nadużyciami i oszustwami oraz w zakresie skutecznego zarządzania płatnościami.Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres istnienia obowiązku/uzasadnionego interesu prawnego dot. zapobiegania nadużyciom oraz optymalizacji płatności imię, nazwisko, numer rachunku bankowego, nazwa firmy
Księgowość, rachunkowośćPodstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO, czyli konieczność spełnienia przez Administratora obowiązków ciążących na niego na mocy przepisów prawa oraz art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.) lub art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości tj. Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.)Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora przez okres przechowywania dokumentacji księgowej, rachunkowej oraz podatkowej. Wystawione paragony imienne i faktury VAT przechowujemy do dnia wygaśnięcia zobowiązań podatkowych, czyli przez 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione (tj. zgodnie z art. 74 ust. 2 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.).imię, nazwisko, adres e-mail, nazwa firmy, NIP, numer telefonu, numer rachunku bankowego, adres (ulica, numer domu,numer lokalu, kodpocztowy, miejscowość,kraj),
Ustalenie i obrona roszczeń własnychRachunkowość własnaPrzesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowościart. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes – dochodzenie roszczeń i obrona prawDane są przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów Kodeksu Cywilnego. Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione (tj. zgodnie z art. 74 ust. 2 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.).imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, REGON
Wysyłka newslettera Przesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. a RODO tj. zgoda osoby, której dane dotyczą na otrzymywanie newsletteraDane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą. Późniejsze wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych z okresu sprzed jej wycofania. imię, nazwisko, nazwa firmy, adres e-mail, 
Prowadzenie mediów społecznościowych Przesłanka legalizująca: Jeżeli udzielili Państwo w tym zakresie zgody danemu portalowi społecznościowemu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), podczas odwiedzania naszego konta/profilu w wyżej wymienionych portalach społecznościowych, Państwa dane będą automatycznie gromadzone i przechowywane w celach analityki internetowej i marketingowychDo czasu wycofania ewentualnej zgody, późniejsze wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych z okresu sprzed jej wycofania. imię, nazwisko, wizerunek, adres e-mail.
Wysyłanie zaproszenia do wystawienia opinii o zakupie Przesłanka legalizująca: Jeśli w trakcie lub po złożeniu zamówienia wyrazili Państwo na to swoją zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wówczas użyjemy Państwa adresu e-mail w celu przesłania do Państwa elektronicznego zaproszenia do ocenienia zakupu dokonanego w naszym sklepie. Wystawienie opinii/oceny odbywa się za pośrednictwem wykorzystywanego przez nas systemu opinii. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili poprzez wysłanie stosownej wiadomości na nasz adres kontaktowy wskazany w punkcie „Nasze dane kontaktowe i Państwa prawa” lub korzystając z odpowiedniego linka zamieszczonego w wiadomości z zaproszeniem do wystawienia opinii. 
Zaproszenia do wystawienia opinii są wysyłane przez naszych usługodawców świadczących usługi w tym zakresie. Jeśli mają Państwo pytania dotyczące naszych usługodawców i podstaw naszej współpracy z nimi, prosimy skontaktować się z nami. Dane kontaktowe znajdą Państwo w punkcie „Nasze dane kontaktowe i Państwa prawa”.
Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili poprzez wysłanie stosownej wiadomości na nasz adres kontaktowy wskazany w punkcie „Nasze dane kontaktowe i Państwa prawa” lub korzystając z odpowiedniego linka zamieszczonego w wiadomości z zaproszeniem do wystawienia opinii. Późniejsze wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetrwania danych w okresie sprzed jej wycofania imię, nazwisko, adres e-mail, 
Integracja z trusted shop trustbadgePrzesłanka legalizująca: Integracja z Trusted Shops Trustbadge służy realizacji naszych prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegających na optymalnym marketingu naszej oferty poprzez umożliwienie dokonania bezpiecznych zakupów. Trustbadge (tzw. identyfikator zaufania) i reklamowane za jego pomocą usługi stanowią ofertę Trusted Shops GmbH, Subbelrather Str. 15C, 50823 Kolonia, Niemcy. Trustbadge jest oddawany do naszej dyspozycji w ramach usług CDN (Content-Delivery-Network). Trusted Shops GmbH korzysta w tym celu m. in. z usług dostawców z USA. Zapewniony jest przy tym odpowiedni poziom ochrony danych. Więcej informacji o zasadach ochrony danych w Trusted Shops GmbH znajdą Państwo tutaj [https://www.trustedshops.pl/dane-firmy-ochrona-danych/].Logi serwera są przechowywane w celu analizy luk w zabezpieczeniach i są automatycznie usuwane najpóźniej 90 dni po ich utworzeniu. logi serwera (pliki dziennika), zawierające np. Państwa adres IP, datę i godzinę wywołania, ilość przesyłanych danych i składającego zapytanie dostawcę usług internetowych (dane dostępu/tzw. logi serwera) i dokumentuje wywołanie
Prowadzenie działań marketingowych, w tym drogą mailową Przesłanka legalizująca: art. 6 ust. 1 lit. a RODO tj. zgoda osoby, której dane dotyczą. Twoje dane osobowe będą przetwarzane m.in. w celu zapewnienia prawidłowości i atrakcyjności prezentowanych reklamproduktów i usług lub w celu dokonania właściwych rozliczeń z tytułu publikacji tych reklam.Twoje dane będą przetwarzane w ramach technologii cookies i podobnych, a w linkupodanym powyżej uzyskasz informację jak zarządzać tą technologią, w tym blokować iusuwać cookies. Jeśli nie chcesz, by ww. partner przetwarzał Twoje dane zebrane na naszychstronach w celu zapewnienia prawidłowości i atrakcyjności prezentowanych Ci reklamproduktów i usług. Do czasu wycofania zgody. Późniejsze wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych osobowych, z okresu sprzed jej wycofania. Imię, nazwisko, adres e-mail
  1. Dane osobowe użytkowników przechowywane są nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania, tj. do momentu cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się w oparciu o taką zgodę, do momentu przedawnienia roszczeń Administratora i drugiej strony w zakresie realizacji zawartych umów. 
  2. W zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, jej funkcjonalności strona może, podczas korzystania z niej przez Użytkownika, gromadzić inne informacje, w tym między innymi:
  1. adres IP;
  2. informacje o urządzeniu, sprzęcie i oprogramowaniu, takie jak identyfikatory sprzętowe, identyfikatory urządzeń mobilnych (np. Apple Identifier for Advertising [„IDFA”] lub identyfikator reklamowy na urządzeniu z systemem Android [„AAID”]), 
  3. rodzaj platformy, 
  4. ustawienia i komponenty, 
  5. zainstalowane oprogramowanie
  6. dane dotyczące przeglądarki internetowej, w tym rodzaj przeglądarki i preferowany język; 
  7. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

§ 3. Udostępnianie danych

  1. Administrator zapewnia, że wszelkie zebrane dane osobowe służą do realizacji zobowiązań wobec użytkowników. Informacje te nie będą udostępniane osobom trzecim za wyjątkiem sytuacji, gdy:
    1. uprzednio zostanie wyrażona wyraźna zgoda osób, których one dotyczą, na takie działanie, lub
    2. jeżeli obowiązek przekazania tych danych wynika lub będzie wynikać z obowiązujących przepisów prawa, np. organom ścigania.
  2. Dodatkowo dane osobowe usługobiorców i klientów mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców: 
  • dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym strony internetowej i świadczonych za jego pośrednictwem usług elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego, agencjom marketingowym, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu, dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi oraz operatorowi dostawy produktu) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności. W tym zakresie Administrator korzysta z usług następujących podmiotów: 
  • Hostingodawcy, będącego również dostawcą poczty elektronicznej którym jest Thecamels spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi (93-578) przy ul. Walerego Wróblewskiego 18, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910352, NIP: 7292739335, REGON: 389402843, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 10.000,00 zł, w całości wpłacony, reprezentowana przez Marka Panka – Prezesa Zarządu, 
  • Operatorów płatności i Banków, którymi jest ING Bank Śląski Spółka Akcyjna z siedzibą w Katowicach, przy ul. Sokolskiej 34, 40-086 Katowice, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Katowice-Wschód Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459, o kapitale zakładowym w kwocie 130 100 000 zł oraz kapitale wpłaconym w kwocie 130 100 000 zł, NIP 634-013-54-75, o międzynarodowym kodzie identyfikacyjnym w systemie SWIFT (BIC) – INGBPLPW i adresie poczty elektronicznej: info@ing.pl i numerze telefonu: 801 222 222, podlegający nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa, prowadzący na podstawie zezwoleń Komisji Nadzoru Finansowego, działalność maklerską w wyodrębnionym organizacyjnie Biurze Maklerskim ING Banku Śląskiego S.A. będącym dostawcą bramki płatności imoje,
  • Partnerów technologicznych i reklamowych, którym jest Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02 – 672), ul. Domaniewska 49, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS0000420780, z kapitałem zakładowym w kwocie 106.000 zł, NIP: 5272677009, REGON 146127300,
  • Podmiotów zajmujących się wysyłaniem zaproszeń do wystawienia opinii po zakupie, którym jest Trusted Shops SE Subbelrather Strasse 15c 50823 Kolonia, Niemcy, której biuro kontaktowe w Polsce jest prowadzone przez Trusted Shops Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (01-211) przy ulicy Marcina Kasprzaka 4, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000744076, NIP: 5252759135, REGON: 380969749, reprezentowaną przez Jean Noel – członka zarządu, 
  • Podmiotu będącego dostawcą znaku jakości TRUSTED SHOPS TRUSTBADGE, którym jest Trusted Shops SE, Colonius Carré Subbelrather Straße 15c, 50823 Cologne, Germany, której biuro kontaktowe w Polsce jest prowadzone przez Trusted Shops Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (01-211) przy ulicy Marcina Kasprzaka 4, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000744076, NIP: 5252759135, REGON: 380969749, reprezentowaną przez Jean Noel – członka zarządu – który to podmiot zajmuje się wyświetleniem naszego Znaku Jakości Trusted Shops, a także zebranych opinii klientów oraz oferty Trusted Shops dostępnej dla kupujących po dokonaniu zamówienia. W przypadku wywołania Trustbadge serwer zapamiętuje automatycznie tzw. logi serwera (pliki dziennika), zawierające np. Państwa adres IP, datę i godzinę wywołania, ilość przesyłanych danych i składającego zapytanie dostawcę usług internetowych (dane dostępu/tzw. logi serwera) i dokumentuje wywołanie. Logi serwera są przechowywane w celu analizy luk w zabezpieczeniach i są automatycznie usuwane najpóźniej 90 dni po ich utworzeniu. Inne dane osobowe przekazywane są do Trusted Shops GmbH tylko wtedy, jeżeli po złożeniu zamówienia w naszym sklepie dobrowolnie zdecydują się Państwo na skorzystanie z produktów Trusted Shops lub uprzednio już zarejestrowali się Państwo w celu korzystania z nich. W takich przypadkach obowiązuje umowne porozumienie zawarte pomiędzy Państwem a Trusted Shops. W tym celu następuje automatyczne pobranie danych osobowych z danych zamówienia. To, czy jako kupujący są Państwo już zarejestrowani w celu korzystania z produktów Trusted Shops jest sprawdzane automatycznie na podstawie neutralnego parametru – adresu e-mail szyfrowanego za pomocą kryptologicznego szyfrowania jednokierunkowego. Adres e-mail jest szyfrowany przed jego przekazaniem za pomocą wartości haszującej w taki sposób, aby nie mógł zostać odszyfrowany przez Trusted Shops. Po sprawdzeniu zgodności parametr jest automatycznie usuwany. Powyższe jest konieczne do realizacji celów wynikających z naszych i Trusted Shops prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w zakresie realizowania usług powiązanych każdorazowo z konkretnym zamówieniem, tj. usługi ochrony kupującego (gwarancja Trusted Shops) oraz usługi wystawiania opinii o zakupie.
  • Podmiotu zajmującego się świadczeniem usługi wysyłki newslettera, którym jest Julia Sienkiewicz prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Julia Sienkiewicz, posiadająca stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej oraz adres do doręczeń w Sedrankach nr 34a, kod pocztowy 19-400. 
  • dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności. W tym zakresie Administrator korzysta z usług następujących podmiotów:
  • Biura księgowego – M. TREE TAX SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą we Wrocławiu (50-148) przy ul. Wita Stwosza 16, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000965421, NIP: 8971904493, REGON: 521706923, posiadajaca kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł w całości wpłacony, reprezentowana przez Mariusza Grabowskiego – Prezesa Zarządu, uprawnionego do samodzielnej reprezentacji spółki, 
  • Kancelarii Prawnej RPMS Staniszewski & Wspólnicy sp.k. z siedzibą w Poznaniu (60-836), przy ul. Mickiewicza 22/8, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000751085, NIP: 7811981461, REGON: 381428151, reprezentowana przez Marcina Staniszewskiego – komplementariusza, 
  • Podmioty zapewniające usługi dostarczania przesyłek na rzecz Administratora, którymi są:
  • DPD Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-274), przy ul. Mineralnej 5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000028368, posiadająca NIP:526-020-41-10, kapitał zakładowy: 228.604.000 PLN, reprezentowana przez Rafała Nawłokę – Prezesa Zarządu oraz Henryka Czyża – Wiceprezesa Zarządu, 
  • Inpost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727) przy ul. Pana Tadeusza 4, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000543759, NIP: 6793108059, REGON: 360781085, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 116 278 450,00 zł, reprezentowana przez Rafała Brzóskę – Prezesa Zarządu oraz Marcina Pulchnego – Wiceprezesa Zarządu – Dyrektora Finansowego, 
  1. W związku z tym, co wskazano w § 3 niniejszej polityki prywatności Twoje dane osobowe mogą być przekazywane operatorowi płatności oraz firmie kurierskiej.
  2. Administrator może udostępniać dane zanonimizowane (tj. takie, które nie identyfikują konkretnych Użytkowników) zewnętrznym usługodawcom w celu lepszego rozpoznania atrakcyjności reklam i usług dla użytkowników, a w tym zakresie ze względu na siedzibę dostawców oprogramowania dane mogą być przekazywane – z zachowaniem zasad ich ochrony – do państw trzecich, zapewniających jednak standardowy postanowień umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską w zakresie przetwarzania danych osobowych lub mających stosowne uprawnienia do takiego działania na podstawie bilateralnych umów powierzenia przetwarzania danych między Unią Europejską a danym państwem trzecim, przy tym nie będącym członkiem Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Tymi podmiotami w przypadku Administratora są: 
  • Google LLC. (siedziba: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) dla narzędzi Google Analytics służącego do analizy statystyk serwisów WWW, Google Tag manager: służącego do zarządzania skryptami poprzez łatwe dodawanie fragmentów kodu do witryny lub aplikacji oraz śledzenia działań wykonywanych przez użytkowników w witrynie WWW, Google Ads służącego do wyświetlania linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, Google Workspace pozwalającego na kompleksową edycję strony i koordynację pracy osób pracujących przy niej (w tym Google Drive, Gmail, Google Sheets, Google Forms, Google Looker studio);
  • Meta Platforms, Inc. (siedziba: 1601 Willow Road Menlo Park, CA 94025, USA) dla Facebook pixel służącego do śledzenia konwersji z reklam portalu Facebook, optymalizowania ich na podstawie zebranych danych i statystyk oraz budowania listy odbiorców ukierunkowanej na przyszłe reklamy.
  1. Administrator może przekazywać dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy, w szczególności w przypadku korzystania z dostawców narzędzi informatycznych mających siedzibę poza Unią Europejską. 
  2. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
  3. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
  4. Strona Administratora może korzystać z funkcjonalności Google Analytics, usługi analizy oglądalności stron internetowych udostępnianej przez Google, LLC. („Google”). Google Analytics wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc operatorom strony internetowej w analizie sposobu, w jaki odwiedzający korzystają z witryny. Informacje generowane przez cookie na temat korzystania z witryny przez odwiedzających są z reguły przekazywane spółce Google i przechowywane przez nią na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z obecnymi standardami informatycznymi adresy IP użytkowników odwiedzających stronę Administratora są skracane. Tylko w wyjątkowych przypadkach kompletny adres IP jest przesyłany na serwer Google w Stanach Zjednoczonych i tam skracany. Na zlecenie Administratora Google będzie korzystał z tych informacji w celu oceny strony internetowej dla jej użytkowników, sporządzania raportów dotyczących ruchu na stronach oraz świadczenia innych usług związanych z ruchem na stronach internetowych i korzystaniem z Internetu dla operatorów stron internetowych. Google przy tym nie będzie łączył adresu IP przekazanego w ramach Google Analytics z żadnymi innymi danymi będącymi w jego posiadaniu. Więcej informacji o tym, w jaki sposób Google Analytics gromadzi i wykorzystuje dane, można znaleźć na oficjalnej stronie Google pod adresem: www.google.com/policies/privacy/partners. Ponadto każdy Użytkownik może zapobiec gromadzeniu i przetwarzaniu przez Google danych dotyczących jego korzystania z witryny internetowej, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki pod następującym linkiem:http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
  5. Administrator udostępniając dane podmiotom trzecim, dokłada wszelkich starań by odbywało się to jedynie do podmiotów spełniających kryteria i wymagania wskazane w ramach art. 46 lub 49 RODO. W stosownych przypadkach Administrator opierać się będzie na standardowych klauzulach umownych UE oraz innych zabezpieczeniach w celu umożliwienia transferów poza EOG. Zgodnie z decyzją Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 16 lipca 2020 roku, Administrator nadal ocenia system prawny krajów, do których przekazywane są dane, oraz, w miarę konieczności, aktualizuje środki mające na celu zapewnienie odpowiednich poziomów ochrony.
  6. W zakresie danych przekazywanych do Stanów Zjednoczonych, Administrator udostępniając dane podmiotom trzecim, dokłada wszelkich starań by odbywało się to, zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 roku, jedynie do podmiotów i organizacji w USA, które zapewniają zgodność z nowymi „Ramami ochrony danych UE – USA” (EU-US Data Privacy Framework). Lista tych organizacji została opublikowana przez Departament Handlu USA. Przekazywanie danych osobowych z EOG do organizacji, które przystąpiły do programu „Ram ochrony danych UE – USA” i znajdują się na tej liście, jest możliwe bez konieczności uzyskiwania dodatkowych zezwoleń, czy zastosowania takich instrumentów prawnych jak standardowe klauzule umowne, bądź wiążące reguły korporacyjne. W przypadku jednak, gdy dany importer danych w USA nie przystąpił do programu „Ram ochrony danych UE-USA”, przekazywanie do niego danych osobowych jest możliwe i będzie odbywało się po spełnieniu warunków określonych w art. 46 lub 49 RODO. W takich przypadkach Administrator opierać się będzie na standardowych klauzulach umownych UE oraz innych zabezpieczeniach w celu umożliwienia transferów poza EOG.
  7. MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – WTYCZKI MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH: FACEBOOK, INSTAGRAM – na naszej stronie internetowej używane są tzw. wtyczki (przyciski) serwisów społecznościowych. Wtyczki te są dostępne za pośrednictwem linka HTML, co zapewnia, że podczas odwiedzin naszej strony zawierającej takie wtyczki (przyciski), nie nawiązuje się automatycznego, bezpośredniego połączenia z serwerami operatora danego serwisu społecznościowego. Po kliknięciu na jeden z przycisków (wtyczkę) otworzy się nowe okno Państwa przeglądarki wyświetlające stronę danego serwisu społecznościowego, na której mogą Państwo zatwierdzić wykorzystanie danego przycisku, np. „Lubię to” lub „Udostępnij”. 
  8. NASZA AKTYWNOŚĆ NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH: FACEBOOK, INSTAGRAM – Jeżeli udzielili Państwo w tym zakresie zgody danemu portalowi społecznościowemu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), podczas odwiedzania naszego konta/profilu w wyżej wymienionych portalach społecznościowych, Państwa dane będą automatycznie gromadzone i przechowywane w celach analityki internetowej i marketingowych. Na podstawie tych danych tworzone są pseudonimowane profile użytkowników. Mogą one być wykorzystywane na przykład do umieszczania w obrębie portali społecznościowych oraz poza nimi tzw. spersonalizowanych reklam, które prawdopodobnie odpowiadają Państwa zainteresowaniom. W tym celu wykorzystywane są zwykle pliki cookie. Szczegółowe informacje w zakresie przetwarzania i wykorzystywania Państwa danych przez poszczególne portale społecznościowe, jak również informacje dotyczące państwa praw i możliwości konfiguracji ustawień dot. prywatności, a także dane kontaktowe w celach złożenia zapytania opisane zostały w podlinkowanych poniżej politykach prywatności poszczególnych serwisów społecznościowych. Gdyby potrzebowali Państwo pomocy w tym zakresie, mogą Państwo skontaktować się również z nami.
    1. Facebook [https://pl-pl.facebook.com/about/privacy/]jest serwisem społecznościowym oferowanym przez Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Dublin 2, Irland („Facebook Ireland“). Przetwarzane w sposób automatyczny informacje dotyczące Państwa aktywności i sposobu korzystania z naszego fanpage’a w serwisie Facebook są z reguły przesyłane do serwera Facebook, Inc., 1601 Willow Road, Menlo Park, California 94025 w USA i tam zapisywane. W stosunku do USA Komisja Europejska nie wydała decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych. Nasza współpraca opiera się na standardowych klauzulach ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską. Przetwarzanie danych w ramach odwiedzin fanpage’a w serwisie Facebook odbywa się zgodnie z art. 26 RODO na podstawie zawartych wspólnych uzgodnień współadministratorów, które dostępne są tutaj [https://pl-pl.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum]. Dalsze informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych w ramach odwiedzin fanpage’a na Facebooku (informacje dot. funkcji statystyk stron) dostępne są tutaj [https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data].
    2. Instagram [https://help.instagram.com/519522125107875]jest serwisem społecznościowym oferowanym przez Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Dublin 2, Irlandia („Facebook Ireland“). Przetwarzane w sposób automatyczny informacje dotyczące Państwa aktywności i sposobu korzystania z naszego konta fanpage’a w serwisie Instagram są z reguły przesyłane do serwera Facebook, Inc., 1601 Willow Road, Menlo Park, California 94025 w USA i tam zapisywane. W stosunku do USA Komisja Europejska nie wydała decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych. Nasza współpraca opiera się na standardowych klauzulach ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską. Przetwarzanie danych w ramach odwiedzin konta fanpage’a w serwisie Instagram odbywa się zgodnie z art. 26 RODO na podstawie zawartych wspólnych uzgodnień współadministratorów. Dalsze informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych w ramach odwiedzin fanpage’a na Facebooku (informacje dot. funkcji statystyk stron) dostępne są tutaj [http://pl-pl.facebook.com/about/privacy/].

§ 4 Informacja o profilowaniu oraz efekcie profilowania danych osobowych

Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika w rozumieniu RODO.

W ramach strony internetowej i technologii śledzących dane Użytkownika mogą być profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty firmy, którą Administrator kieruje do Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to mieć jednak żadnego wpływu na sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na warunki zawartych przez niego umów czy umów, które zamierza zawrzeć. Może jedynie pomóc w lepszym dopasowaniu treści i kierowanych reklam do zainteresowań Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są kojarzone z danymi osobowymi podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one z danych statystycznych np. płeć, wiek, zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania na Stronie.

Każdy Użytkownik ma prawo wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania, jeśli miałoby ono negatywny wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.

Administrator analizuje dane osobowe w sposób zautomatyzowany za pomocą narzędzi udostępnionych przez dostawców oprogramowania (np. za pomocą statystyk, historii). Celem przetwarzania danych w sposób zautomatyzowany jest poznanie przez sklep preferencji Użytkowników.

§ 5 Profilowanie w sklepie internetowym

Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając to na uwadze Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego profilowania.

Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży, czy też możliwości korzystania z Usług Elektronicznych w Sklepie Internetowym. Efektem korzystania z profilowania w Sklepie Internetowym może być np. przyznanie danej osobie rabatu, przesłanie jej kodu rabatowego, przypomnienie o niedokończonych zakupach, przesłanie propozycji Produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty Sklepu Internetowego. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu w Sklepie Internetowym.

Profilowanie w Sklepie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej osoby na stronie Sklepu Internetowego np. poprzez dodanie konkretnego Produktu do koszyka, przeglądanie strony konkretnego Produktu w Sklepie Internetowym, czy też poprzez analizę dotychczasowej historii dokonanych zakupów w Sklepie Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod rabatowy.

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

§ 6 Uprawnienia Użytkownika

  1. Użytkownik w każdej chwili ma prawo wglądu i zmiany swoich danych osobowych, a także żądania

od Administratora niezwłocznego ich usunięcia („prawo do zapomnienia”). Użytkownik, którego dane osobowe są przetwarzane ma prawo do:

  1. dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO. 
  2. cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  3. wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie. 
  4. sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego (w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora, nie na podstawie zgody podmiotu danych), osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
  1. W przypadku pytań dotyczących gromadzenia, przetwarzania i korzystania z Państwa danych osobowych, a także w razie żądania udzielania informacji, sprostowania, ograniczenia przetwarzania czy usunięcia danych oraz w celu odwołania udzielonych zgód lub wyrażenia sprzeciwu wobec korzystania z określonych danych prosimy o bezpośredni kontakt z administratorem danych wskazanym na wstępie niniejszej polityki prywatności.
  2. Prawo do wniesienia sprzeciwu – jeżeli w sposób opisany w niniejszej polityce prywatności przetwarzamy dane osobowe w celu zabezpieczenia naszych prawnie uzasadnionych interesów, wówczas mogą Państwo wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych w tym celu – ze skutkiem na przyszłość. Jeżeli przetwarzanie ma miejsce do celów marketingu bezpośredniego, mogą Państwo zrealizować prawo do sprzeciwu w każdym momencie. Jeżeli przetwarzanie ma miejsce w innych celach, prawo do złożenia sprzeciwu przysługuje Państwu jedynie z przyczyn wynikających z Państwa szczególnej sytuacji.
  3. Po skorzystaniu przez Państwa z prawa do sprzeciwu nie będziemy kontynuować przetwarzania Państwa danych osobowych, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania i będą one nadrzędne wobec Państwa interesów i praw, lub gdy przetwarzanie danych ma służyć dochodzeniu, wykonaniu lub obronie roszczeń prawnych.
  4. Zdanie poprzednie nie obowiązuje, gdy przetwarzanie danych odbywa się do celów marketingu bezpośredniego. W takim przypadku, po wyrażeniu przez Państwa sprzeciwu zawsze zaprzestaniemy dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych.
  5. Żądania z zakresu przetwarzania danych osobowych mogą Państwo zgłaszać mailowo na adres
  6. Administratora danych tj. na adres e-mail: info@ugearsmodels.pl. Realizacja powyższych praw odbywa się na podstawie żądania użytkownika przesłanego na adres poczty elektronicznej: info@ugearsmodels.pl. Żądanie takie powinno zawierać imię i nazwisko użytkownika.
  7. Użytkownik zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego w serwisie dane są poprawne. 
  8. Administrator zobowiązuje się do dołożenia starań w celu zachowania należytego zabezpieczenia danych osobowych Klienta.
  9. Na podstawie art. 77 RODO mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, którego siedziba znajduje się przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

POLITYKA COOKIE

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  2. Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach:
  1. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  2. marketingowych (remarketing)
  3. określania profilu Użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google,
  4. zapewnienia prawidłowego działania Sklepu.
  1. Istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej przez Użytkownika, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Jednak, w takiej sytuacji, korzystanie ze strony internetowej przez Użytkownika może być utrudnione.
  2. Pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.
  3. Pod tymi linkami zamieszczone są informacje o sposobach usunięcia cookies w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych:
  • Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek,
  • Opera: http://help.opera.com/Linux/9.60/pl/cookies.html,
  • Internet Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl,
  • Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
  • Safari: http://support.apple.com/kb/HT1677?viewlocale=pl_PL
  1. Na stronie wykorzystywane są następujące pliki Cookies:
  2. „Cookies” zawierają w szczególności nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z której następuje połączenie ze stroną internetową.
  3. Pliki „cookies” używane są w celu:
  1. dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,
  2. tworzenia anonimowych statystyk, które poprzez pomoc w ustaleniu w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych umożliwiają ulepszanie ich struktur i zawartości,
  3. dostarczania użytkownikom witryny treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań.

Pliki „cookies” nie służą identyfikacji użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana jego tożsamość.

  1. Zasadniczy podział plików „cookies” stanowi ich rozróżnienie na:
  1. Pliki „cookies” o charakterze niezbędnym – są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej lub funkcjonalności z których użytkownik chce skorzystać, gdyż bez nich nie moglibyśmy świadczyć wielu usług, które oferujemy. Niektóre z nich zapewniają także bezpieczeństwo usług świadczonych przez nas drogą elektroniczną.
  2. Pliki „cookies” o charakterze funkcjonalnym – są ważne dla działania strony internetowej ze względu na fakt, że: 

– służą wzbogaceniu funkcjonalności stron internetowych; bez nich strona internetowa będzie działała poprawnie, jednak nie będzie dostosowana do preferencji użytkownika,

– służą zapewnieniu wysokiego poziomu funkcjonalności stron internetowych; bez nich może obniżyć się poziom funkcjonalności strony internetowej, ale ich brak nie powinien uniemożliwić zupełnego korzystania z niej,

– służą większości funkcjonalności stron internetowych; ich zablokowanie spowoduje, że wybrane funkcje nie będą działać prawidłowo.

  1. Pliki „cookies” o charakterze biznesowym – umożliwiają realizację modelu biznesowego w oparciu, o który udostępniona jest strona internetowa; ich zablokowanie nie spowoduje niedostępności całości funkcjonalności, ale może obniżyć poziom świadczenia usługi ze względu na brak możliwości realizacji przez właściciela strony internetowej przychodów subsydiujących jej działanie. Do tej kategorii należą np. „cookies” reklamowe.
  2. Pliki „cookies” służące konfiguracji stron internetowych – umożliwiają ustawienia funkcji i usług na stronach internetowych.
  3. Pliki „cookies” służące bezpieczeństwu i niezawodności stron internetowych – umożliwiają weryfikację autentyczności oraz optymalizację wydajności stron internetowych.
  4. Pliki „cookies” służące uwierzytelnianiu – umożliwiają informowanie, gdy użytkownik jest zalogowany, dzięki czemu strona internetowa może pokazywać odpowiednie informacje i funkcje.
  5. Pliki „cookies” badające stan sesji – umożliwiają zapisywanie informacji o tym, jak użytkownicy korzystają ze strony internetowej. Mogą one dotyczyć najczęściej odwiedzanych stron lub ewentualnych komunikatów o błędach wyświetlanych na niektórych stronach. Pliki „cookies” służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron.
  6. Pliki „cookies” badające procesy zachodzące na stronie – umożliwiają sprawne działanie strony internetowej oraz dostępnych na niej funkcji.
  7. Pliki „cookies” obsługujące reklamy – umożliwiają wyświetlanie reklam, które są bardziej interesujące dla użytkowników, a jednocześnie bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców; pliki „cookie” mogą być też używane do personalizowania reklamy, a także do wyświetlania reklam poza stronami internetowymi.
  8. Pliki „cookies” uzyskujące dostęp do lokalizacji – umożliwiają dostosowanie wyświetlanych informacji do lokalizacji użytkownika.
  9. Pliki „cookies” prowadzące analizy, badania czy audyt oglądalności – umożliwiają właścicielowi stron internetowych lepiej zrozumieć preferencje ich użytkowników i poprzez analizę ulepszać i rozwijać produkty i usługi. Zazwyczaj właściciel strony internetowej lub firma badawcza zbiera anonimowo informacje i przetwarza dane na temat trendów, bez identyfikowania danych osobowych poszczególnych użytkowników.
  10. Pliki „cookies” nieszkodliwe – obejmuje cookies niezbędne do poprawnego działania strony internetowej oraz potrzebne do umożliwienia działania funkcjonalności strony internetowej, jednak ich działanie nie ma nic wspólnego ze śledzeniem użytkownika
  11. Pliki „cookies” badające – wykorzystywane do śledzenia użytkowników, jednak nie obejmują informacji pozwalających (bez innych danych) zidentyfikować konkretnego użytkownika.
  1. Stosowanie plików „cookies” w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika nie oznacza co do zasady gromadzenia żadnych informacji pozwalających na identyfikację użytkownika, chociaż informacje te mogą mieć niekiedy charakter danych osobowych to jest danych umożliwiających przypisanie pewnych zachowań konkretnemu użytkownikowi. Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
  2. Pliki cookies wykorzystywane przez niniejszą stronę nie są szkodliwe ani dla użytkownika ani dla urządzenia końcowego przez niego wykorzystywanego, dlatego w celu prawidłowego funkcjonowania serwisu zalecane jest niewyłączanie ich obsługi w przeglądarkach. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików „cookies” i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik w każdej chwili może zmienić sposób korzystania z plików „cookies” przez przeglądarkę. W tym celu należy zmienić ustawienia przeglądarki. Sposób dokonania zmiany ustawień różni się w zależności od używanego oprogramowania (przeglądarki internetowej). Odpowiednie wskazówki znajdziesz na podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz.
  3. Pliki „cookies” używane są także do ułatwienia logowania się do konta użytkownika, w tym za pośrednictwem mediów społecznościowych, oraz umożliwiania przechodzenia między podstronami na stronach internetowych bez konieczności ponownego logowania się na każdej podstronie. Równocześnie pliki „cookies” wykorzystywane są do zabezpieczenia stron internetowych, np. uniemożliwienia dostępu osobom nieuprawnionym.
  4. W ramach technologii cookies Administrator może stosować piksele śledzące lub czyste pliki GIF w celu gromadzenia informacji na temat sposobu korzystania z jego usług przez użytkownika oraz jego reakcji na wiadomości marketingowe przesyłane pocztą elektroniczną. Piksel to kod oprogramowania, pozwalający na osadzenie na stronie obiektu, zazwyczaj obrazka wielkości piksela, który daje możliwość śledzenia zachowania użytkowników na stronach internetowych, na których go rozmieszczono. Po wyrażeniu odpowiedniej zgody przeglądarka automatycznie nawiązuje bezpośrednie połączenie z serwerem przechowującym piksela, dlatego przetwarzanie danych gromadzonych przez piksel odbywa się w ramach polityki ochrony danych partnera, który ww. serwerem administruje.
  5. Administrator może stosować internetowe pliki dziennika (które zawierają dane techniczne, takie jak adres IP użytkownika) w celu monitorowania ruchu w obrębie jego usług, rozwiązywania problemów technicznych, wykrywania oszustw i przeciwdziałania im oraz egzekwowania postanowień Umowy użytkownika. 
  6. Administrator nie stosuje żadnych technologii śledzenia między witrynami, a zebrane dane osobowe dotyczące każdego użytkownika nie są przez niego sprzedawane ani udostępniane w celach reklamy opartej na zbieraniu zachowań wielokontekstowych z różnych witryn internetowych.
  7. Administrator informuje, że strona nie reaguje na sygnały typu DNT (ang. Do Not Track), natomiast użytkownik może wyłączyć określone formy śledzenia w sieci, w tym niektóre dane analityczne i spersonalizowane reklamy, poprzez zmianę ustawień plików cookie w swojej przeglądarce lub za pomocą naszych narzędzi do wyrażania zgody na stosowanie plików cookie (jeżeli dotyczy).
  8. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
  1. Google Chrome
  2. Mozilla Firefox
  3. Microsoft Edge
  4. Opera
  5. Safari macOS
  6. Safari iOS/iPad OS
  1. Szczegółowe informacje o zarządzaniu plikami cookies na telefonie komórkowym lub innym urządzeniu mobilnym powinny znajdować się w instrukcji obsługi danego urządzenia mobilnego.
  2. Niniejsza polityka została zaktualizowana w dniu 9 września 2024 r.